€ 500,00
Na het volgen van deze workshop heeft u een duidelijk beeld bij wat bedoeld wordt met kwaliteit vanuit cliënten perspectief, hoe deze kan worden gemeten en wat daarbij de rol, functie en positie van de clientenraad kan zijn.
In het plan ‘Met Waardigheid en trots’ over kwaliteit van zorg in verpleeghuizen krijgen ook Cliëntenraden een rol. Op een drietal thema’s wordt deze rol benadrukt:
In deze workshop gaan we dieper in op ‘Kwaliteit van Zorg.’
Deze en andere vragen staan centraal en ter discussie in deze workshop:
Doel:
De clientenraad inzicht geven in haar rol, functie en positie bij het meten van kwaliteit vanuit cliënten perspectief.
Resultaat:
U hebt een duidelijk beeld bij wat bedoeld wordt met kwaliteit vanuit cliënten perspectief, hoe deze kan worden gemeten en wat daarbij de rol, functie en positie van de clientenraad kan zijn.
één dagdeel
(Beginnende) leden van (centrale) cliëntenraden, patiënten advies raden of andere vormen van cliënten medezeggenschap/inspraak/participatie in de langdurige zorg. Ambtelijk secretarissen/CR ondersteuners, managers/bestuurders, andere belangstellenden.
In deze workshop wordt de basis van kwaliteitszorg gepresenteerd, toegespitst op de rol van de Cliëntenraad. In vervolg op deze training kan op locatie worden gegeven. Daarbij kan dieper op de betreffende organisatie en situatie worden ingespeeld.
Bekijk ook de opleiding: Cliëntenraad ziekenhuis bij kwaliteit- en patiëntveiligheid
Op aanvraag
Op aanvraag