Home Trainingen Workshop ‘De cliëntenraad en het cliëntenperspectief’

Workshop ‘De cliëntenraad en het cliëntenperspectief’

Het cliëntperspectief, zicht op de kwaliteit van zorg en op de leefwereld van de cliënt, is een hot item! In de pers, organisatorisch en in wetten en regelingen wordt het belang van ‘de cliënt’ steeds meer benadrukt. Voor organisaties is het een forse klus om het cliëntenperspectief optimaal in te bedden. Voor cliëntenraden is dit een grote kans. Want wie is de cliënt, wat wil hij of zij en hoe kan de cliëntenraad het cliëntenperspectief helpen inbedden in alle lagen van de organisatie? Dat zijn vragen voor alle (centrale) cliëntenraden. Hieraan werken brengt cliëntenraden dichter bij hun hoofddoel en de bedoeling van cliëntmedezeggenschap: het algemene belang van cliënten zodanig behartigen dat dit een positieve invloed heeft op de zorg en de leefwereld van cliënten.

Deze workshop is op aanvraag. Gebruik hiervoor de knop ‘inschrijven’.

Tijdens de workshop ‘Cliëntenraad en het cliëntenperspectief’ komt aan de orde:

  • De positie van de cliëntenraad binnen de organisatie.
  • Voelt de cliëntenraad zich gehoord binnen de verschillende onderdelen van de organisatie?
  • Ervaart de organisatie meerwaarde door de medezeggenschap van cliënten?
  • Is er (vruchtbaar) overleg tussen de cliëntenraad en de verschillende onderdelen van de organisatie?
  • Hoe kan de stem van de cliëntenraad (nog) beter gehoord worden?

Doel: 

Goede cliëntmedezeggenschap staat ten dienste van leefklimaat en goede zorg. De zorgorganisatie en de cliëntraad zijn partners. Zij staan schouder aan schouder in het streven naar adequate zorg.

Resultaat:

Aan het einde heeft u getoetst of er adequate invulling gegeven wordt aan cliëntmedezeggenschap in de organisatie. Tevens hebt u verkend op welke manier de medezeggenschap verbeterd kan worden.

Eén of meer dagdelen, afhankelijk van de vraagstelling van opdrachtgever.

Leden van (centrale) cliëntenraden, patiënten-adviesraden en andere vormen van cliënten-medezeggenschap in de zorg.

Deze workshop over de Cliëntenraad en het Cliëntenperspectief in alle lagen van de organisatie, wordt op maat en op locatie gegeven.
Definitieve inhoud en opzet van workshop wordt met de Cliëntenraad opgesteld en met het bestuur van de organisatie nader bepaald/gedeeld.

Voor meer informatie: Marika Biacsics, marika@ncz.nl, 06 51 22 25 05.

Op aanvraag

Inschrijven

Workshop 'De cliëntenraad en het cliëntenperspectief'
Available Tickets: Onbeperkt
Het Workshop 'De cliëntenraad en het cliëntenperspectief' ticket is uitverkocht. Je kunt een ander ticket of een andere datum proberen.

Datum

07 dec 2022 - 08 jun 2023

Locatie

Op de eigen locatie
Categorie
INSCHRIJVEN
QR code

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *