
Workshop ‘De cliëntenraad en het cliëntenperspectief’
Het cliëntperspectief, zicht op de kwaliteit van zorg en op de leefwereld van de cliënt, is een hot item! In de pers, organisatorisch en in wetten en regelingen wordt het belang van ‘de cliënt’ steeds meer benadrukt. Voor organisaties is het een forse klus om het cliëntenperspectief optimaal in te bedden. Voor cliëntenraden is dit een grote kans. Want wie is de cliënt, wat wil hij of zij en hoe kan de cliëntenraad het cliëntenperspectief helpen inbedden in alle lagen van de organisatie? Dat zijn vragen voor alle (centrale) cliëntenraden. Hieraan werken brengt cliëntenraden dichter bij hun hoofddoel en de bedoeling van cliëntmedezeggenschap: het algemene belang van cliënten zodanig behartigen dat dit een positieve invloed heeft op de zorg en de leefwereld van cliënten.
Deze workshop is op aanvraag. Gebruik hiervoor de knop ‘inschrijven’.
