€ 500,00
Voor medezeggenschapsorganen zoals (centrale) cliëntenraden is het contact met de achterban noodzakelijk. Maar het is ook lastig te organiseren. Vaak worden wel notulen of korte samenvattingen van de vergaderingen verspreid. Doorgaans komen daarop geen tot weinig reacties. En als je eens een oproep doet, reageren daarop weer telkens dezelfde mensen.
In deze workshop gaan we in op vragen als:
Vorm:
Door middel van een simpel communicatieschema maken de aanwezigen een concreet plan om in de komende maanden de achterban bij hun activiteiten te betrekken. Daarbij is er zowel aandacht voor de contacten met de achterban van lokale cliëntenraden als de contacten met de onderliggende cliëntenraden door een centrale cliëntenraad.
Resultaat:
Een concreet plan om in de komende maanden te achterban te betrekken.
één dagdeel
(Beginnende) (Centrale) Cliëntenraden, DB-leden Cliëntenraad, Ambtelijk Secretaris, Cliëntenraadondersteuner, Klachtenfunctionaris, manager, beleidsmaker, bestuurder in de zorg
Een verdieping van deze workshop waarbij het communicatieschema en plan verder worden uitgewerkt is mogelijk.
Bekijk ook onze training: Van medezeggenschap naar participatie
Op aanvraag
Op aanvraag