
Tweedaagse training Verbindende communicatie
Wanneer we luisteren om te begrijpen in plaats van luisteren om te reageren, ontstaat er echt contact”
Samengevat draait verbindende communicatie om het vinden van een balans tussen je eigen gevoelens en behoeften en die van de ander. Het is een manier van communiceren waarin respect, empathie en eerlijkheid centraal staan. Door op deze manier met elkaar te praten, kun je op een dieper niveau verbinding maken en tot betere relaties komen.
Verbindende communicatie is een benadering van communicatie die zich richt op het opbouwen van verbinding en begrip tussen mensen. Het gaat erom empathie te tonen, naar elkaar te luisteren en elkaars behoeften en gevoelens te begrijpen.
Een cultuur waarin verbindende communicatie centraal staat:
✅ creëert een gevoel van veiligheid en vertrouwen
✅ bevordert samenwerking en teamwork
✅ draagt bij aan het oplossen van conflicten op een vreedzame en respectvolle manier
✅ stimuleert de algehele tevredenheid en betrokkenheid
Benieuwd hoe jij door je bewust te worden van jouw manier van communiceren, beter in verbinding kunt staan met anderen? Doe dan mee aan deze training door Gert Blaas van AndersDenkenAndersDoen!
Download hier het gratis E-book ‘De jakhals en de giraffe in ons’
