Home Trainingen - NCZ Leergang ‘Leiden van de (Centrale) Cliëntenraad (Voorzitter)’
Online leergang (vice) voorzitter (centrale) cliëntenraad

Leergang ‘Leiden van de (Centrale) Cliëntenraad (Voorzitter)’

Het voorzitten van een (centrale) cliëntenraad lijkt vaak gemakkelijker dan het is. Soms lijkt een cliëntenraad op een kruiwagen met kikkers: hoe houd je ze allemaal binnen? En je taak is ook om te zorgen voor focus binnen de raad: het uitvoeren van de medezeggenschap. En dan liefst ook nog in een prettige sfeer en met goed contact met de Raad van Bestuur of de directie.

Deze leergang is op aanvraag. Gebruik hiervoor de knop ‘inschrijven’.

Leiden van de (Centrale) Cliëntenraad

Dagdeel 1:

  • Introductie en algemeen
    • Kennismaking en inventariseren verwachtingen
    • Algemene kennis:
      • Trends in medezeggenschap
      • WMCZ en Wet overleg huurder-verhuurder
      • WMCZ (stand van zaken en hoofdlijnen)

Dagdeel 2:

  • Teamrollen en vergaderen
    • Teamrollen van Belbin:
      • Wat is het
      • Wat zeggen deze rollen over jouw rol
      • Wat kun je ermee in je cliëntenraad
    • Efficiënt en effectief vergaderen

Dagdeel 3:

  • Communicatie en planning
    • Roos van Leary
      • Wat is het
      • Wat zegt de Roos van Leary over jouw wijze van communiceren
      • Wat kun je ermee in je cliëntenraad
    • Planmatig werken
      • Wat zijn de voorwaarden om planmatig te kunnen werken als cliëntenraad
      • Hoe kun je ervoor zorgen dat aan die voorwaarden wordt voldaan

Het doel van de leergang is u als voorzitter inzicht te geven in uw rol, taak en functie en u handvatten te geven bij het uitvoeren hiervan als (onafhankelijk) voorzitter.

Na afloop van de leergang weet u de focus binnen de raad op het uitvoeren van de medezeggenschap te stimuleren en te controleren én heeft u kennis over uw rol als voorzitter en over de rol van de cliëntenraad in de samenwerking met de Raad van Bestuur/Manager en andere geledingen.

3 dagdelen.

(Onafhankelijke) Voorzitters van een (Centrale) Cliëntenraad, Patiënten Advies Raad of een andere vorm van Cliënten Medezeggenschap of Inspraak in de Zorg.

Hans van Dinteren en Hans Jonkman

De leergang kan ook per onderdeel worden besteld en op maat worden aangeboden.

Op aanvraag

Inschrijven

Leergang 'Leiden van de (Centrale) Cliëntenraad (Voorzitter)'
Available Tickets: Onbeperkt
Het "Leergang 'Leiden van de (Centrale) Cliëntenraad (Voorzitter)'" ticket is uitverkocht. Je kunt een ander ticket of een andere datum proberen.

Datum

09 okt 2023 - 09 apr 2024

Locatie

Op de eigen locatie
Categorie
Hans van Dinteren

Organisator

Hans van Dinteren
INSCHRIJVEN
QR code

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *