De cliëntenraad en het cliëntenperspectief

De cliëntenraad en het cliëntenperspectief

Het cliëntperspectief, zicht op de kwaliteit van zorg en op de leefwereld van de cliënt, is een hot item! In de pers, organisatorisch en in wetten en regelingen wordt het belang van ‘De Cliënt’ steeds meer benadrukt. Voor organisaties is het een forse klus om het cliëntenperspectief optimaal in te bedden. Voor cliëntenraden is dit een grote kans.

Workshop De cliëntenraad en het cliëntenperspectief

Het cliëntperspectief, zicht op de kwaliteit van zorg en op de leefwereld van de cliënt, is een hot item! In de pers, organisatorisch en in wetten en regelingen wordt het belang van ‘De Cliënt’ steeds meer benadrukt. Voor organisaties is het een forse klus om het cliëntenperspectief optimaal in te bedden. Voor cliëntenraden is dit een grote kans. Want wie is de cliënt, wat wil hij of zij en hoe kan de cliëntenraad het cliëntenperspectief helpen inbedden in alle lagen van de organisatie? Dat zijn vragen voor alle (centrale) cliëntenraden. Hieraan werken brengt cliëntenraden dichter bij hun hoofddoel en de bedoeling van cliëntmedezeggenschap: het algemene belang van cliënten zodanig behartigen dat dit een positieve invloed heeft op de zorg en de leefwereld van cliënten.

Inhoud

Tijdens de workshop ‘Cliëntenraad en het cliëntenperspectief’ komt aan de orde:

  • De positie van de cliëntenraad binnen de organisatie.
  • Voelt de cliëntenraad zich gehoord binnen de verschillende onderdelen van de organisatie?
  • Ervaart de organisatie meerwaarde door de medezeggenschap van cliënten?
  • Is er (vruchtbaar) overleg tussen de cliëntenraad en de verschillende onderdelen van de organisatie?
  • Hoe kan de stem van de cliëntenraad (nog) beter gehoord worden?

Doel: 

Goede cliëntmedezeggenschap staat ten dienste van leefklimaat en goede zorg. De zorgorganisatie en de cliëntraad zijn partners. Zij staan schouder aan schouder in het streven naar adequate zorg.

Resultaat:

Aan het einde heeft u getoetst of er adequate invulling gegeven wordt aan cliëntmedezeggenschap in de organisatie. Tevens hebt u verkend op welke manier de medezeggenschap verbeterd kan worden.

Duur

Eén of meer dagdelen, afhankelijk van de vraagstelling van opdrachtgever

Voor wie

Leden van (centrale) cliëntenraden, patiënten-adviesraden en andere vormen van cliënten-medezeggenschap in de zorg.

Uw Trainer

Als voorzitter van een grote centrale cliëntenraad weet Hans Jonkman uit ervaring waar cliëntenraden mee te maken hebben en tegenaan kunnen lopen. En als directeur/ manager in diverse organisaties weet zij ook hoe belangrijk het is het cliëntperspectief in alle geledingen van een organisatie tot zijn recht te laten komen. Kortom, het gaat om bruggen bouwen, om samen een organisatie maken, een organisatie die goed is voor de cliënt. Hans heeft veel ervaring in het werken met groepen en met het coachen van individuen op alle niveaus.

PDF

PDF bestand

Bijzonderheden

Deze workshop over de Cliëntenraad en het Cliëntenperspectief in alle lagen van de organisatie, wordt op maat en op locatie gegeven.

Definitieve inhoud en opzet van workshop wordt met de Cliëntenraad opgesteld en met het bestuur van de organisatie nader bepaald/gedeeld

Marika Biacsics, marika@ncz.nl, 06 51 22 25 05

Prijs

€ 180,00 bij lidmaatschapspakket BASIS en voor niet-leden

€ 162,00 bij lidmaatschapspakket PLUS

€ 144,00 bij lidmaatschapspakket MAXI (Marika, graag aanpassen aan NCZ-format)

 

BTW wordt niet berekend in verband met de vrijstelling vanwege de CRKBO-registratie.

€ 180,00 bij lidmaatschapspakket BASIS en voor niet-leden

€ 162,00 bij lidmaatschapspakket PLUS

€ 144,00 bij lidmaatschapspakket MAXI

BTW wordt niet berekend in verband met de vrijstelling vanwege de CRKBO-registratie.

Cursusdata

Nader te bepalen

Andere data?

Locaties

op de eigen locatie.

Andere locatie?

SKU: DKEHCP Categorieën: ,
Beoordelingen (0)

Beoordelingen

Er zijn nog geen beoordelingen.

Wees de eerste om “De cliëntenraad en het cliëntenperspectief” te beoordelen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer weten over onze organisatie? Neem contact op 06-51222505 of gebruik het contactformulier.
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!