Het cliëntperspectief, zicht op de kwaliteit van zorg en op de leefwereld van de cliënt, is een hot item! In de pers, organisatorisch en in wetten en regelingen wordt het belang van ‘de cliënt’ steeds meer benadrukt. Voor organisaties is het een forse klus om het cliëntenperspectief optimaal in te bedden. Voor cliëntenraden is dit een grote kans.
Het cliëntperspectief, zicht op de kwaliteit van zorg en op de leefwereld van de cliënt, is een hot item! In de pers, organisatorisch en in wetten en regelingen wordt het belang van ‘de cliënt’ steeds meer benadrukt. Voor organisaties is het een forse klus om het cliëntenperspectief optimaal in te bedden. Voor cliëntenraden is dit een grote kans. Want wie is de cliënt, wat wil hij of zij en hoe kan de cliëntenraad het cliëntenperspectief helpen inbedden in alle lagen van de organisatie? Dat zijn vragen voor alle (centrale) cliëntenraden. Hieraan werken brengt cliëntenraden dichter bij hun hoofddoel en de bedoeling van cliëntmedezeggenschap: het algemene belang van cliënten zodanig behartigen dat dit een positieve invloed heeft op de zorg en de leefwereld van cliënten.
Tijdens de workshop ‘Cliëntenraad en het cliëntenperspectief’ komt aan de orde:
Doel:
Goede cliëntmedezeggenschap staat ten dienste van leefklimaat en goede zorg. De zorgorganisatie en de cliëntraad zijn partners. Zij staan schouder aan schouder in het streven naar adequate zorg.
Resultaat:
Aan het einde heeft u getoetst of er adequate invulling gegeven wordt aan cliëntmedezeggenschap in de organisatie. Tevens hebt u verkend op welke manier de medezeggenschap verbeterd kan worden.
Eén of meer dagdelen, afhankelijk van de vraagstelling van opdrachtgever
Leden van (centrale) cliëntenraden, patiënten-adviesraden en andere vormen van cliënten-medezeggenschap in de zorg.
Als voorzitter van een grote centrale cliëntenraad weet Hans Jonkman uit ervaring waar cliëntenraden mee te maken hebben en tegenaan kunnen lopen. En als directeur/ manager in diverse organisaties weet zij ook hoe belangrijk het is het cliëntperspectief in alle geledingen van een organisatie tot zijn recht te laten komen. Kortom, het gaat om bruggen bouwen, om samen een organisatie maken, een organisatie die goed is voor de cliënt. Hans heeft veel ervaring in het werken met groepen en met het coachen van individuen op alle niveaus.
Deze workshop over de Cliëntenraad en het Cliëntenperspectief in alle lagen van de organisatie, wordt op maat en op locatie gegeven.
Definitieve inhoud en opzet van workshop wordt met de Cliëntenraad opgesteld en met het bestuur van de organisatie nader bepaald/gedeeld
Marika Biacsics, marika@ncz.nl, 06 51 22 25 05
Op aanvraag
Op aanvraag
Beoordelingen
Er zijn nog geen beoordelingen.