In deze cursus wordt uitgebreid ingegaan op vragen en er wordt aandacht besteed aan zaken als bouw, techniek, financiën en de positie van de verschillende stakeholders als banken, verzekeraars en bewoners.
De fusie, organisatieverandering of verbouwing kan een belangrijk onderwerp van gesprek zijn voor de cliëntenraad en tussen de clientenraad en de Raad van Bestuur. Deze kunnen immers leiden tot ingrijpende veranderingen in de organisatie en/of de werkzaamheden. Dit zijn onderwerpen waarbij de cliëntenraden volgens de Wet Medezeggenschap Cliënten Zorginstellingen (WMCZ) een belangrijke rol vervult. Het kan lastig zijn voor de clientenraad om over technische bouwzaken een standpunt in te nemen omdat de kennis hierover misschien niet in ruime mate voorhanden is en rede en emotie vaak door elkaar lopen.
In deze cursus wordt uitgebreid ingegaan op vragen en er wordt aandacht besteed aan zaken als bouw, techniek, financiën en de positie van de verschillende stakeholders als banken, verzekeraars en bewoners.
één à twee dagdelen, afhankelijk van de vraagstelling
De cursus is bedoeld voor (Centrale) Cliëntenraden, Ambtelijk Secretarissen en Cliëntenraad Ondersteuners. Ook klachtenfunctionarissen, ondernemingsraden, verplegend personeel, medisch specialisten, managers, bestuurders en toezichthouders in de zorg kunnen deelnemen aan de cursus. Tijdens de masterclass zal er gezorgd worden voor een goede interactie tussen de diverse deelnemers.
Theo Staats en/of Leo Mimpen
Op aanvraag
Op aanvraag