
Webinar Voorzitter van de Cliëntenraad: ‘Zoveel meer dan vergaderen’
Voor (vice) voorzitters van een (centrale) cliëntenraad
Deze webinar vindt plaats op 3 ochtenden: 6 en 20 september en 4 oktober van 10.00 tot 12.30 uur.
De functie van voorzitter van een cliëntenraad kent een aantal verschillende taken en rollen.
Het vergaderen, het voorzitten van de vergadering van de cliëntenraad is een belangrijk onderdeel van uw werk maar het is zeker een kunst om de leden van uw cliëntenraad betrokken, energiek en in een plezierige sfeer bij het werk van de cliëntenraad te betrekken. Dit kan tijdens de vergaderingen maar zeker ook tussen de overleggen door.
Een pittige opgave! Het vraagt van u een aantal competenties en vaardigheden en naast het werken in een duidelijke vergaderstructuur ook sturing en coaching.
In deze online cursus:
- Verkent u de taken en rollen van de voorzitter in relatie tot de taken en rollen van de andere leden van de cliëntenraad;
- Krijgt u inzicht in het competentieprofiel van een voorzitter;
- Verdiept u zich in de verschillende communicatielijnen van de cliëntenraad;
- Krijgt u tips en tools aangereikt voor het effectief & efficiënt laten verlopen van de vergadering van uw cliëntenraad;
- Gaat u werken met eigen casuïstiek middels intervisiemethodieken.
