€ 500,00
Tijdens deze cursus zult u een duidelijk beeld van het profiel van de clientenraad als geheel en van clientenraadsleden afzonderlijk verkrijgen. Maar ook een duidelijk beeld van de mogelijkheden om de clientenraad te profileren en om nieuwe leden te werven.
Het aanbod van kandidaten wordt binnen de Verpleegzorg klein en het opzetten en werven van leden voor een cliëntenraad voor Thuiszorg is voor veel organisaties nieuw en onbekend. Voor cliëntenraden van ziekenhuizen is werven van kandidaten van buitenaf niet nieuw, maar hoe kun je het werven het beste aanpakken? Algemene oproepen, bijvoorbeeld in een nieuwsbrief, krijgen doorgaans niet veel respons.
In de workshop komen de volgende vragen aan bod:
Doel:
Een duidelijk beeld van het profiel van de clientenraad als geheel en van clientenraadsleden
afzonderlijk. Een duidelijk beeld van de mogelijkheden om de clientenraad te profileren en om nieuwe leden te werven.
Resultaat:
Aan het eind van de workshop heeft u een stappenplan en een checklist voor het profileren van de clientenraad en het werven van nieuwe leden
één dagdeel
(Beginnende) leden van (centrale) cliëntenraden, patiënten advies raden of andere vormen van cliënten medezeggenschap/inspraak/participatie. Ambtelijk secretaris/CR ondersteuner, manager/bestuurder.
Extra informatie: NCZ kan (tijdelijk) praktijkondersteuning bieden bij het uitvoeren van het plan ‘profileren van de clientenraad en het werven van nieuwe leden.’
Misschien interessant voor u:
Voor nieuwe leden hebben wij een e-learning cursus en bekijk en een filmpje ‘wat is een cliëntenraad?’
Op aanvraag
Op aanvraag