Tijdens deze cursus krijgt u inzicht in hoe u aan goede zorginkoop kunt bijdragen.
Cliëntenraad en Zorginkoop
Tijdens deze cursus krijgt u inzicht in hoe u aan goede zorginkoop kunt bijdragen.
Inhoud
De volgende vragen komen tijdens deze themadag aan de orde:
Hoe bereid je je als cliëntenraad voor op zorginkoop?
Welke hulpmiddelen kun je gebruiken?
Welke onderwerpen zijn van belang en welke juist niet?
Hoe voer je het gesprek?
Hoe wordt je een gesprekspartner voor de zorgverzekeraar?
Hoe zorg je dat de resultaten echt in praktijk worden gebracht?
Duur
één à twee dagdelen
Voor wie
Leden van (Centrale) Cliëntenraden van eerstelijns gezondheidszorg, ziekenhuizen, verpleeg, verzorging, en thuiszorgorganisaties (vooral de voorzitters of diegenen die betrokken zijn bij gesprekken met de zorgverzekeraar)
Ambtelijke secretarissen of ondersteuners van cliëntenraden
Bijzonderheden
U hebt inzicht in de zorginkoop.
U weet hoe u als clientenraad invloed kunt uitoefenen vanuit het cliënten perspectief op de zorginkoop.
U heeft een aantal, deels uitgewerkte, ideeën over hoe u betrokken kunt zijn bij de zorginkoop.