
Cursus cliëntenraad en omgaan met conflictsituaties
Deze cursus is op aanvraag. Gebruik hiervoor de knop INSCHRIJVEN

Deze cursus is op aanvraag. Gebruik hiervoor de knop INSCHRIJVEN
Herkennen van conflicten
Hoe ontstaan conflicten en wat is het verschil tussen beleving en hanteren van een conflict. We gaan in op posities, boodschappen en assertieve gespreksvoering.
De-escaleren
Een conflict kan eenvoudig exploderen . We leren hoe de relatie in stand gehouden kan worden terwijl op basis van inhoud geen overeenstemming bestaat.
Houding
We leren hoe gesprekspartners aan te spreken zijn op ongewenst gedrag.
Uiteraard wordt in de training tijd en aandacht geschonken aan het oefenen van de vaardigheden die in de training aan bod komen.
Kennismaking met het hanteren van (potentiële) conflicten.
Herkennen van een potentieel conflict en handvatten hebben om daar op een goede manier mee on te kunnen gaan.
Eén à twee dagdelen, afhankelijk van de vraagstelling.
De cursus is bedoeld voor (Centrale) Cliëntenraden, Ambtelijk Secretarissen en Cliëntenraad Ondersteuners.
Op aanvraag.