Symposium Cliënt aan zet

Symposium Cliënt aan zet

21 mrt Symposium Cliënt aan zet

Datum: Maandag 13 mei 2019
Tijd: 13.00-17.00 uur
Locatie: Verkadefabriek ’S-HERTOGENBOSCH

Dit symposium gaat over kwaliteitsinstrumenten en de belangrijke, actieve rol die cliënten kunnen spelen bij kwaliteitsverbetering in de langdurige zorg. De kwaliteit van zorgrelaties in de gehandicaptenzorg, verpleging/verzorging en geestelijke gezondheidszorg staat centraal. Er worden instrumenten gepresenteerd die ervaringen van cliënten in beeld brengen, door hen te laten vertellen over hun ervaringen met zorgverleners, al dan niet met behulp van cliënten als co-onderzoekers.

Voor wie? Het symposium is bedoeld voor kwaliteitsfunctionarissen, beleidsmedewerkers, cliëntenraden, co-onderzoekers en bestuurders in de langdurige zorg (gehandicaptenzorg, verpleging/verzorging en geestelijke gezondheidszorg).

U maakt kennis met instrumenten die inzicht geven in de ervaringen van cliënten met hun zorgverleners en die direct bruikbare resultaten opleveren voor kwaliteitsverbetering. Bij twee instrumenten hebben cliënten of mensen met ervaringskennis een participatieve rol als co-onderzoeker of interviewer.

Op het symposium worden de uitkomsten van het onderzoek ‘Horen, Zien en Spreken’ (Nivel) gepresenteerd en maakt u kennis met de volgende instrumenten: 
WIEK, uit Toolbox ‘Horen, Zien en Spreken’ – Nivel
Luister naar mijn verhaal, uit Toolbox ‘Horen, Zien en Spreken’ – Nivel
Het verhaal als kwaliteitsinstrument – Tranzo, Universiteit Tilburg
Experience based co-design – ESHPM, Erasmus Universiteit Rotterdam

U kunt zich aanmelden door een e-mail te sturen naar Christel van Well, secretariaat Nivel, e-mailadres c.vanwell@nivel.nl

Na aanmelding ontvangt u een bevestiging en het definitieve programma.

Klik HIER voor de online aankondiging.

Geen reactie's

Geef een reactie

Meer weten over onze organisatie? Neem contact op 06-51222505 of gebruik het contactformulier.
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!