Proefschrift “Hearing the patient’s voice” van Sorien Kleefstra

Proefschrift “Hearing the patient’s voice” van Sorien Kleefstra

14 jul Proefschrift “Hearing the patient’s voice” van Sorien Kleefstra

Bron: Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ.NL)

Sorien Kleefstra, senior adviseur bij de Inspectie voor de Gezondheidszog (IGZ)

Sorien Kleefstra, senior adviseur bij de Inspectie voor de Gezondheidszog (IGZ)

 

Op 6 juli jl. verdedigde Sorien Kleefstra, senior adviseur bij de Inspectie voor de Gezondheidszog (IGZ) haar proefschrift aan de Universiteit van Amsterdam. Haar onderzoek toont aan dat patiëntentevredenheidsonderzoek door middel van vragenlijsten, een juiste en betrouwbare methodiek is. De resultaten zijn bruikbaar en dragen bij aan het verbeteren van kwaliteit van zorg. Het onderzoek van Sorien geeft aan dat patiënten over het algemeen tevreden zijn met ziekenhuiszorg maar dat verbetering mogelijk is. Patiënttevredenheidsvragen en vragen naar de verwachtingen van de patiënt kunnen helpen bij het verbeteren van patiëntgerichte zorg.

Lees hier ook over de PREM Ziekenhuizen

Lees hier het volledige bericht van de IGZ over de Mening van de patiënt draagt bij aan verbetering kwaliteit van zorg

Lees hier het proefschrift “Hearing the patient’s voice” van Sorien Kleefstra

Geen reactie's

Geef een reactie

Meer weten over onze organisatie? Neem contact op 06-51222505 of gebruik het contactformulier.
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!