Vacature ondersteuner Centrale Cliëntenraad bij Pieter van Foreest

20 mrt Vacature ondersteuner Centrale Cliëntenraad bij Pieter van Foreest

Ben jij die creatieve ondersteuner die graag bijdraagt aan de medezeggenschap van cliënten van vanuit organisatorisch, beleidsmatig en administratief perspectief ? Solliciteer dan nu op deze uitdagende en betekenisvolle rol!

Bedrijfsinformatie

Pieter van Foreest is een vooraanstaande zorginstelling en biedt een breed, flexibel pakket aan extra- en intramurale services en diensten voor ouderen op het gebied van wonen, zorg, behandeling en welzijn in de regio Delft, Midden-Delfland, Pijnacker-Nootdorp en Westland. De organisatie telt ongeveer 25 locaties, circa 3400 medewerkers en 2400 vrijwilligers.

Jouw werkomgeving

Ten behoeve van de medezeggenschap van en samenspraak met cliënten zijn binnen Pieter van Foreest een Centrale Cliëntenraad,  diverse lokale cliëntenraden en een cliëntenraad Thuis actief.
Als ondersteuner werk je nauw samen met de voorzitter van de Centrale Cliëntenraad en de leden van Centrale Cliëntenraad. De bestuurssecretaris is jouw (hiërarchisch) leidinggevende.
Wat ga je doen? 

Als ondersteuner heb je een breed pakket aan taken. Je ondersteunt  de voorzitter in de uitoefening van zijn functie;  bewaakt de uitgaven van de centrale cliëntenraad, staat cliëntenraadsleden desgewenst met raad en daad terzijde in de uitoefening van hun functie.

Je verstrekt inhoudelijke informatie en adviezen aan de cliëntenraad: adviseert over de interpretatie van de Wet medezeggenschap cliënten zorginstellingen {WMCZ); signaleert relevante ontwikkelingen in de gezondheidszorg, binnen Pieter van Foreest en op medezeggenschapsgebied; ondersteunt cliëntenraadsleden bij de voorbereiding van onderwerpen en adviezen; bent penvoerder; bereidt vergaderingen en daarbij behorende commissies voor.

Je levert een bijdrage aan het bevorderen van de deskundigheid van de leden van de cliëntenraad door opleidingswensen te inventariseren; een passend opleidingsaanbod te organiseren. Je verzorgt de introductie van nieuwe cliëntenraadsleden: werkt hen (mede) in en zorgt voor informatie-overdracht. Je bevordert de deskundigheid van degenen die de lokale cliëntenraden en de cliëntenraad Thuis ondersteunen en fungeert als vraagbaak, adviseur en coach voor hen.

Je bevordert een goede communicatie binnen de centrale cliëntenraad maar ook tussen de centrale cliëntenraad en organisatie. Je onderhoudt contacten met de (ondersteuners van de) lokale cliëntenraden en de cliëntenraad Thuis. Je adviseert over het PR-beleid van de cliëntenraad; legt dat vast; onderhoudt contact met de afdeling Marketing en Communicatie over de uitvoering daarvan. Namens de cliëntenraad verspreid je verslagen, informatiebulletins en dergelijken. Je organiseert informatiebijeenkomsten.

Je stelt in overleg met de voorzitter vergaderagenda’s op en verstuurt deze; regelt vergaderfaciliteiten, zorgt voor correcte verslaglegging van cliëntenraadvergaderingen en overlegvergaderingen met de bestuurder; bewaakt termijnen, verzorgt de post; houdt een toegankelijk en actueel archief bij; beantwoordt informatievragen vanuit de organisatie en daarbuiten; je bent penvoerder van het jaarplan en schrijft het jaarverslag van de cliëntenraad.

Wat breng je mee?

  • Je bent HBO opgeleid of hebt dat niveau verkregen door een combinatie van opleiding en (werk-) ervaring;
  • Ervaring in een soortgelijke functie of in de medezeggenschap is een pré;
  • Je hebt een goed gevoel voor de (bestuurlijke) verhoudingen binnen de organisatie;
  • Je bent op de hoogte van de ontwikkelingen in de gezondheidszorg en de ouderenzorg;
  • Je hebt affiniteit met medezeggenschap in de brede zin van het woord;
  • Je hebt kennis van en inzicht in relevante wet- en regelgeving;
  • Je bent in staat om je snel in te werken in beleidsmatige onderwerpen;
  • Je hebt een dienstverlenende houding ten opzichte van de cliëntenraad;
  • Je kunt procesgericht denken en werken en beschikt over kennis van vergaderprocessen;
  • Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden;
  • Je hebt het vermogen om voorstellen vanuit de organisatie te doorgronden en de consequenties daarvan voor de cliënten te zien;
  • Je beschikt over organisatietalent  i.v.m. het organiseren van vergaderingen, het maken van planningen en bewaken van termijnen;
  • Je bent open en hebt tact;
  • Je kunt omgaan met vertrouwelijke informatie;
  • Je bent in staat om een onafhankelijke houding te bewaren in situaties met tegengestelde belangen;

Wat bieden wij?

  • Salaris op basis van CAO VVT (FGW 50), afhankelijk van ervaring en deskundigheid op basis van een 36-urige werkweek;
  • Jaarcontract van 21 tot 24 uur per week, met uitzicht op vast dienstverband bij goed functioneren;
  • Fijne werkomgeving met collega’s die voor elkaar klaar staan.

Wij bieden een breed scala aan aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden. Klik op deze link om te lezen wat deze arbeidsvoorwaarden -variërend van een eindejaarsuitkering tot korting op je zorgverzekering- bij ons inhouden.

Wil je meer informatie of heb je vragen?

Voor informatie over deze vacature kun je contact opnemen met Martin de Groot, bestuurssecretaris via 015-5155067 of mar.de.groot@pietervanforeest.nl of met Toke Somers, ondersteuner Centrale Cliëntenraad via 015-5155320 of t.somers@pietervanforeest.nl

Interesse gewekt?

Je kunt je CV met motivatie via de button ‘solliciteer nu’ uploaden. Je kunt tot en met 2 april 2020 reageren. De sollicitatiegesprekken vinden plaats in week 10. Deze vacature verschijnt gelijktijdig binnen en buiten Pieter van Foreest; bij gelijke geschiktheid hebben interne kandidaten de voorkeur.

Waarschuwingsregister Zorg & WelzijnEen integriteitscontrole via het Waarschuwingsregister Zorg & Welzijn en het inwinnen van referenties maakt onderdeel uit van de sollicitatieprocedure. Bij accepteren van de functie vragen wij een Verklaring Omtrent het Gedrag.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Pas jij bij Pieter van Foreest? Solliciteer nu

Geen reactie's

Geef een reactie

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!