NCZ Academie

Webinars

E-Learnings

Workshops

Leergangen

Cursussen

Beroepsopleiding ASC

NCZ Studiegids

Onze externe activiteiten worden coronaproof georganiseerd. Wij houden de berichtgeving en de maatregelen van het RIVM en het Ministerie van VWS nauwlettend in de gaten en waar nodig passen wij ons aanbod aan.

Voor trainingen op maat kunt u ons altijd bellen of mailen. Wij komen graag, tenzij de geldende hygiëneregels worden nageleefd.

Natuurlijk kunt u ook kiezen voor e-learnings of webinars.

De NCZ Academie biedt een ruim aanbod aan diensten en producten die bijdragen aan de deskundigheidsbevordering van cliëntenraden en hun directe belanghebbenden.

NCZ is specialist in het opleiden van cliëntenraden in de zorg en hun directe belanghebbenden en biedt een uitgebreid curriculum van trainingen die bij specifieke opleidingsbehoeften aansluiten. Cliëntenraden en belanghebbenden die zich willen ontwikkelen of specialiseren zijn bij ons aan het juiste adres.

Voor cliëntenraden, centrale cliëntenraden, bestuurders, managers, ambtelijk secretarissen, cliëntenraad coaches etc.
Voor beginners, gevorderden, specialisten en alles daartussenin.

Maak hieronder een keuze uit de categorie waarin u een training zoekt of neem contact met ons op voor een opleidingsadvies op maat.

Bekijk hier onze actuele trainingen

25 januari 2021 WEBINAR Wet Zorg en Dwang en de Cliëntenraad

Een webinar over de Wet Zorg en Dwang en de rol van de Cliëntenraad. Op maandag 25 januari 2021 door Ria van Haren.

8 februari 2021 ONLINE WORKSHOP Inspraak en directe participatie

Een online workshop van twee lesblokken van twee uren, over Inspraak en andere vormen van directe participatie vanuit de Wmcz2018, door Alice Makkinga

9 februari 2021 Webinar Wmcz2018 en de medezeggenschapsregeling

NCZ webinar door Marika Biacsics over achtergrondinformatie en wijzigingen in de Wmcz2018 en de do's en dont's van de medezeggenschapsregeling.

9 februari 2020 ONLINE LEERGANG Nieuw in de Cliëntenraad 2021

‘Nieuw in de cliëntenraad’ is een online leergang voor nieuwe leden van een cliëntenraad en/of leden die hun kennis willen opfrissen. In deze leergang wordt u geïnformeerd over alle in en outs van het werk…

 300,00

10 februari 2021 Opleiding Ambtelijk Secretaris Cliëntenraad®

De NCZ beroepsgerichte Opleiding Ambtelijk Secretaris Cliëntenraad® of cliëntenraad ondersteuner is een CPION gecertificeerde opleiding op HBO-niveau.

 3.000,00

2 maart 2021 WEBINAR cliëntenraad ziekenhuis en de personele unie

Webinar over het oprichten van een personele unie n.a.v. de verplichting voor het MSB om een clientenraad op te richten, o.l.v. Marika Biacsics.

16 maart 2021 WEBINAR Profileren cliëntenraad en Werven nieuwe leden

Webinar door Hans van Dinteren over het profileren (centrale) cliëntenraad en het werven van leden. Bedoeld voor (centrale) clientenraden en stakeholders.

8 juni 2021 WEBINAR VERVOLG cliëntenraad ziekenhuis en de personele unie

Webinar over de Personele Unie in het ziekenhuis en hoe dit nu loopt n.a.v. de verplichting voor het MSB om een cr op te richten, o.l.v. Marika Biacsics.

Webinar Wmcz2018

NCZ webinar door Marika Biacsics over de belangrijkste wijzigingen in de Wmcz2018 die op 1 juli 2020 van kracht gaat.

Webinar Medezeggenschapsregeling Wmcz2018

NCZ webinar door Sarah Balfoort over de achtergrond en betekenis van de Medezeggenschapsregeling conform de Wmcz2018.

E-learning WMCZ 2018

Om als cliëntenraad op de hoogte te zijn van alle ontwikkelingen en goed beslagen ten ijs te komen, heeft NCZ deze e-learning voor u samengesteld.

E-learning Medezeggenschapsregeling

In deze e-learning wordt het doel en nut van de medezeggenschapsregeling uitgelegd en worden praktische tools aangereikt om een goede medezeggenschapsregeling op te stellen.

E-learning voor beginnende cliëntenraadsleden

De e-learning is zo opgebouwd dat u snel de juiste informatie vindt om te starten met uw werkzaamheden als nieuw lid van de cliëntenraad.

E-learning patiëntenrechten

Mag u een zorgverlener of behandeling weigeren? Hoe wordt uw privacy beschermd? Wat kunt u doen als u niet tevreden bent over uw zorgverlener of behandeling? Deze vragen en meer worden besproken in de e-learning.…

E-learning opstellen jaarplan en werkplan

Het doel van deze e-learning is inzicht verkrijgen in het doel en nut van een jaarplan en werkplan en handvatten krijgen om een jaarplan en werkplan op te kunnen stellen.

E-learning Oprichting Cliëntenraad

Het doel van deze e-learning is inzicht verkrijgen in de verplichtingen rondom het oprichten van een cliëntenraad en handvatten krijgen met betrekking tot het werven van nieuwe cliëntenraadsleden.

E-learning contact met de achterban

Het doel van deze e-learning is inzicht krijgen in de achterban van cliëntenraden en het optimaliseren van de communicatie met interne en externe gesprekspartners.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!