NCZ Academie

Webinars

E-Learnings

Workshops

Leergangen

Cursussen

Beroepsopleiding ASC

NCZ Studiegids

NCZ is specialist in het opleiden van cliëntenraden in de zorg en hun directe belanghebbenden en biedt een uitgebreid curriculum van trainingen die bij specifieke opleidingsbehoeften aansluiten. Cliëntenraden en belanghebbenden die zich willen ontwikkelen of specialiseren zijn bij ons aan het juiste adres.

Voor cliëntenraden, centrale cliëntenraden, bestuurders, managers, ambtelijk secretarissen, cliëntenraad coaches etc. Voor beginners, gevorderden, specialisten en alles daartussenin.

Maak hieronder een keuze uit de trainingen of neem contact met ons op voor een opleidingsadvies op maat.

Bekijk hier onze actuele trainingen

6 september 2022 ONLINE CURSUS Voorzitter Cliëntenraad: ‘Zoveel meer dan vergaderen’

Online cursus voor (vice) voorzitters van (centrale) cliëntenraden over hun rol, taak, functie en vaardigheden voor een betrokken en energieke clientenraad.

 250,00

12 september 2022 ONLINE LEERGANG Nieuw in de Cliëntenraad

‘Nieuw in de cliëntenraad’ is een online leergang voor nieuwe leden van een cliëntenraad en/of leden die hun kennis willen opfrissen. In deze leergang wordt u geïnformeerd over alle in en outs van het werk…

 300,00

26 september 2022 WEBINAR Wmcz2018

Webinar door Marika Biacsics over de rechten en plichten voor zorginstellingen en clientenraden vanuit de Wmcz2018 en do's/donts medezeggenschapsregeling...

5 oktober 2022 Inspiratiebijeenkomst Profileren en Positioneren als ASC

Inspiratiebijeenkomst 5-10-22 voor ambtelijk secretaris/cliëntenraad ondersteuner over positionering en profilering van de functie bij Stayokay hostel Soest

 120,00

9 november 2022 Opleiding Ambtelijk Secretaris Cliëntenraad®

De NCZ beroepsgerichte Opleiding Ambtelijk Secretaris Cliëntenraad® of cliëntenraad ondersteuner is een CPION gecertificeerde opleiding op HBO-niveau.

 3.500,00

WEBINAR Wmcz2018

NCZ webinar door Marika Biacsics over de belangrijkste wijzigingen in de Wmcz2018 die op 1 juli 2020 van kracht is gegaan.

WEBINAR Medezeggenschapsregeling Wmcz2018

NCZ webinar door Sarah Balfoort over de achtergrond en betekenis van de Medezeggenschapsregeling conform de Wmcz2018.

WEBINAR Structuur, indeling en verdeling cliënten medezeggenschap

Webinar over de structuur, indeling en verdeling van cliënten medezeggenschap bij grotere zorginstellingen met meerdere locaties en meerdere cliëntenraden.

WEBINAR cliëntenraad ziekenhuis en de personele unie

Webinar over de Personele Unie in het ziekenhuis en hoe dit nu loopt n.a.v. de verplichting voor het MSB om een cr op te richten, o.l.v. Marika Biacsics.

WEBINAR Vertegenwoordiging van cliënten in de zorg

Een webinar over de (wettelijke) Vertegenwoordiging van cliënten in de zorg, hun rechten en die van hun vertegenwoordigers en de rol van de cliëntenraad.

WEBINAR Patiëntenrechten en de rol van de cliëntenraad

NCZ webinar door Sarah Balfoort over patiëntenrechten en rol van de cliëntenraad

E-learning WMCZ 2018

Om als cliëntenraad op de hoogte te zijn van alle ontwikkelingen en goed beslagen ten ijs te komen, heeft NCZ deze e-learning voor u samengesteld.

E-learning Medezeggenschapsregeling

In deze e-learning wordt het doel en nut van de medezeggenschapsregeling uitgelegd en worden praktische tools aangereikt om een goede medezeggenschapsregeling op te stellen.

E-learning voor beginnende cliëntenraadsleden

De e-learning is zo opgebouwd dat u snel de juiste informatie vindt om te starten met uw werkzaamheden als nieuw lid van de cliëntenraad.

E-learning Profileren cliëntenraad en Werven nieuwe leden

Mag u een zorgverlener of behandeling weigeren? Hoe wordt uw privacy beschermd? Wat kunt u doen als u niet tevreden bent over uw zorgverlener of behandeling? Deze vragen en meer worden besproken in de e-learning.…

E-learning klachten en geschillen

Mag u een zorgverlener of behandeling weigeren? Hoe wordt uw privacy beschermd? Wat kunt u doen als u niet tevreden bent over uw zorgverlener of behandeling? Deze vragen en meer worden besproken in de e-learning.…

E-learning patiëntenrechten

Mag u een zorgverlener of behandeling weigeren? Hoe wordt uw privacy beschermd? Wat kunt u doen als u niet tevreden bent over uw zorgverlener of behandeling? Deze vragen en meer worden besproken in de e-learning.…

E-learning opstellen jaarplan en werkplan

Het doel van deze e-learning is inzicht verkrijgen in het doel en nut van een jaarplan en werkplan en handvatten krijgen om een jaarplan en werkplan op te kunnen stellen.

E-learning Oprichting Cliëntenraad

Het doel van deze e-learning is inzicht verkrijgen in de verplichtingen rondom het oprichten van een cliëntenraad en handvatten krijgen met betrekking tot het werven van nieuwe cliëntenraadsleden.

E-learning contact met de achterban

Het doel van deze e-learning is inzicht krijgen in de achterban van cliëntenraden en het optimaliseren van de communicatie met interne en externe gesprekspartners.

Webinar Wet Zorg en Dwang en de Cliëntenraad

Webinar op maat over de rol, taak en functie van de cliëntenraad bij de Wet Zorg en Dwang. Kennis opdoen en het stappenplan bij onvrijwillige zorg kennen.

Workshop Wmcz2018

Wat gaan de wijzigingen in de nieuwe Wmcz inhouden en hoe sluiten die aan bij de huidige ontwikkelingen?

 250,00

Workshop Medezeggenschapsregeling Wmcz2018

Een workshop op aanvraag, op maat, op locatie, over de medezeggenschapsregeling die moet worden opgesteld conform de Wmcz2018

Workshop Effectieve samenwerking Cliëntenraad en Raad van Toezicht

Workshop over het effectief samenwerken tussen (centrale) cliëntenraad en Raad van Toezicht. Wie heeft welke rol? Welke onderwerpen zijn van belang? etc.

Workshop Lezen begroting

Een workshop van Hans van Dinteren, over het lezen van de begroting door (centrale) clientenraden en/of diens stakeholders.

NCZ