Leergang Rollen en Communicatie voor Ambtelijk Secretarissen of (Centrale) Cliëntenraad Ondersteuners start 6 januari 2015

08 okt Leergang Rollen en Communicatie voor Ambtelijk Secretarissen of (Centrale) Cliëntenraad Ondersteuners start 6 januari 2015

Leergang ‘rollen en communicatie’ voor Ambtelijk Secretaris en Cliëntenraad- Ondersteuner

NCZ biedt een leergang aan voor Ambtelijk Secretarissen en Cliëntenraad Ondersteuners van zowel intramurale als extramurale zorg over ‘rollen en communicatie’.

Voor de leergang van drie afzonderlijke dagdelen moet als geheel worden ingeschreven. (NCZ behoudt zich het recht voor te annuleren bij te weinig aanmeldingen.)

De bijeenkomsten worden gehouden in Duiven op de volgende middagen van 13.00 tot 16.30 (inclusief inloop en pauze): 6 januari 2015, 3 februari 2015 en 24 maart 2015.

Deelnemers ontvangen een certificaat van deelname voor de leergang en afzonderlijk voor de losse modules. Leergang rollen en communicatie:

Leergang rollen en communicatie:

 

Dagdeel 1, 6 januari 2015 van 13.00 tot 16.30 uur

Omgaan met verschillen – individueel

–          Rol van de ambtelijk secretaris in relatie tot de CR[1] en de RvB (informatie en uitwisseling)

o    Welke rollen kun je innemen

o    Welke rollen passen bij jou als AS

o    Welke manier van communiceren past bij de verschillende rollen

–          Omgaan met verschillen binnen de CR

o    Roos van Leary – Hoe beïnvloedt het gedrag van jou het gedrag van de ander en omgekeerd (informatie en training)

 

Dagdeel 2, 2 februari 2015 van 13.00 tot 16.30 uur

Omgaan met verschillen – groep

–          Welke groepsprocessen neem je waar (informatie en uitwisseling)

–          Welke rollen nemen mensen in de groep in

o    Teamrollen Belbin (training)

–          Wat is het belang van teambuilding voor het effectief functioneren van een CR (informatie en uitwisseling)

–          Hoe kun je het omgaan met verschillen gebruiken als thema voor teambuilding

o    Denkhoeden van De Bono (training)

 

Dagdeel 3, 24 maart 2015 van 13.00 tot 16.30 uur

Omgaan met verschillen – feedback

–          De leden van de CR hebben allen een andere achtergrond. De diversiteit levert soms veel op, maar is soms ook lastig te hanteren (informatie en uitwisseling)

o    Hoe kun je je meer bewust worden van de verschillende achtergronden

o    Hoe kun je door communicatietechnieken en taalgebruik die diversiteit beter benutten

–          Hoe kun je uitgaand van de kennis en ervaring van de vorige twee dagdelen op een goede wijze feedback geven aan de leden van de CR (informatie en training)

 

Aanvullende modules

 

Dagdeel 4, (datum en tijdstip nader te bepalen)

Wet en regelgeving

–          Wat staat wel en wat niet in de WMCZ en wat zegt de jurisprudentie over de lacunes in de wet (in relatie tot de rol van de AS)

–          Welke ontwikkelingen ten aanzien van de medezeggenschap zijn er op korte en middellange termijn te verwachten.

 

Dagdeel 5, (datum en tijdstip nader te bepalen)

Kennisdeling

–          Jaarlijkse bijeenkomst met ambtelijk secretarissen waarin kennisdeling centraal staat

–          Thema’s die aan de orde komen:

o    Administratie (notulen, jaarverslag, agenda’s)

o    Planning

o    Ondersteuning door mensen en systemen

 

Uw trainer:

Hans van Dinteren (www.vandinterenconsultancy.nl)

Locatie:

Best Western Hotel Gieling, Nieuwgraaf 4, 6921 RJ Duiven. (vanaf station Westervoort gaan buslijn 60 en 61 enkele keren per uur naar het woonboulevard Ikea; 5 min loopafstand van het hotel, parkeerplaats voldoende aanwezig, te bereiken via de parkeerplaats van Mc. Donalds, klik voor: routebeschrijving)

Prijs:    

·         Leergang drie dagdelen: € 475,- voor NCZ leden en € 550,- voor niet-leden.

·         Modules per keer: € 100,- voor NCZ leden en € 125,- voor niet-leden

Inschrijven:

U kunt zich inschrijven via de mail: info@ncz.nl

Meer informatie:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Marika Biacsics: 0651222505

 

[1] Waar CR staat kan ook CCR gelezen worden

Geen reactie's

Geef een reactie

Meer weten over onze organisatie? Neem contact op 06-51222505 of gebruik het contactformulier.
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!