Landelijk congres voor cliëntenraden

kwaliteitsmeting als stuurinstrument voor de cliëntenraad

17 sep Landelijk congres voor cliëntenraden

Landelijk congres voor cliëntenraden 

De cliëntenraad, een sterke gesprekspartner. Dat is één van de doelen van ‘Waardigheid en trots’, het plan van het ministerie van VWS om de kwaliteit in verpleeghuizen te verbeteren. LOC Zeggenschap in zorg en het Netwerk Cliëntenraden Zorg (NCZ) versterken de positie van cliëntenraden in zowel verpleeghuizen, verzorgingshuizen en thuiszorg (VVT) en werken mee aan ‘Waardigheid en trots’.

Bij goede zorg wordt gestreefd naar zo hoog mogelijke kwaliteit van leven voor de cliënt. Kwaliteit van leven voor de cliënt betekent dat zorg en ondersteuning zich aanpast op wat voor de cliënt belangrijk is. De zorg wordt beter als de cliënt centraal staat. U als cliëntenraad heeft daarbij een belangrijke positie. Als cliëntenraad verwoordt u de wensen van cliënten. Tijdens dit congres krijgt u uitleg over de beleidsontwikkelingen en bieden we u instrumenten en informatie aan die u helpen bij uw werk als cliëntenraad.

Voor aanvang van het programma is staatssecretaris Martin van Rijn aanwezig om met u in gesprek te gaan tijdens een ontbijt. U kunt zich hiervoor apart aanmelden op het inschrijfformulier. Er is plaats voor maximaal 20 personen. Bij meer aanmeldingen worden plaatsen per loting toegekend. U ontvangt apart bericht als er een plaats beschikbaar is voor u.

Programma

  • 09.30 – 10.00 uur Registratie en ontvangst
  • 10.00 – 11.00 uur Plenair programma onder leiding van dagvoorzitter Lennart Booij
    Vragen en dialoog met de zaal en panel bestaande uit:

    • Staatssecretaris Martin van Rijn
    • Ronnie van Diemen, Inspecteur Generaal bij IGZ
    • Marthijn Laterveer, LOC Zeggenschap in zorg
    • Marika Biacsics, NCZ
    • José van den Boogaard, lid cliëntenraad ZZG Zorggroep
  • 11.00 – 11.30 uur  Pauze
  • 11.30 – 12.45 uur Workshops en presentaties ronde 1
  • 12.45 – 13.45 uur Lunch
    Lunch met speeddaten met ministerie van VWS en IGZ. Graag horen zij uw ervaringen uit de praktijk. Hoe neemt u uw positie als cliëntenraad in? Hoe geeft u als raad de cliënt meer invloed? Wat wilt u namens de cliënten graag voor elkaar krijgen in uw organisatie? En waar loopt u tegenaan en wat heeft u nodig om uw rol goed te kunnen vervullen?
  • 13.45 – 15.00 uur Workshops en presentaties ronde 2
  • 15.00 – 15.10 uur Wissel
  • 15.10 – 15.30 uur  Plenaire afsluiting
  • 15.30 – 16.15 uur  High Tea

Voor wie

Alle leden van cliëntenraden van verpleeg-, verzorg-, en thuiszorgorganisaties en medewerkers van zorgaanbieders die cliëntenraden ondersteunen.

Datum, tijd, locatie

  • Datum: Maandag 12 oktober 2015
  • Tijd: 09.30 – 16.15 uur
  • Locatie: NBC Nieuwegein, Blokhoeve 1 – 3438 LC Nieuwegein (www.nbccongrescentrum.nl)

Uitgebreide informatie en inschrijven: http://www.invoorzorg.nl/congres-de-clientenraad

 

 

 

Geen reactie's

Geef een reactie

Meer weten over onze organisatie? Neem contact op 06-51222505 of gebruik het contactformulier.
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!