De Cliëntenraad zoekt actief contact
met cliënten (patiënten, familie en bezoekers) van het Franciscus.

Jaarverslag 2022 Cliëntenraad Franciscus Gasthuis en Vlietland

De cliëntenraad van het Franciscus Gasthuis & Vlietland heeft in 2022 gewerkt vanuit vijf aandachtsgebieden die waren opgenomen in het Jaarplan 2022.

Deze aandachtsgebieden waren:

  • Digitale zorg (Ehealth)
  • Waardegedreven Zorg
  • Meerjaren investeringsplan (MJIP)
  • Contact met de achterban
  • Inhaalzorg en wachtlijsten

Adviesaanvragen

De cliëntenraad heeft in 2022 tien adviesaanvragen dan wel instemmingsverzoeken ontvangen van de Raad van Bestuur en een adviesaanvraag van de Specialisten Coöperatie Franciscus (SCF). Deze gingen o.a. over:

  • Stopzetten van de kerkdiensten in het ziekenhuis
  • Transitieplan fase 2 inrichting zorgorganisatie
  • Integraal mobiliteitsbeleid
  • Raamovereenkomst HAP-Rijnmond
  • Cyberresponsplan
Jaarverslag 2022 Cliëntenraad Franciscus Gasthuis en Vlietland

Ongevraagd advies

Daarnaast heeft de cliëntenraad in 2022 ook ongevraagde adviezen gegeven aan de Raad van Bestuur en de Specialisten Coöperatie Franciscus (SCF). Deze gingen over:

  • Vervroegde concentratie van de geboortezorg in het Gasthuis
  • Inhaalzorg na Corona
  • Besluitvorming rondom Corona
  • Medisch Service Platform (MSP)
  • Duurzame samenwerkingen
  • Wachttijden

Lees meer:

Jaarverslag 2022 Cliëntenraad Franciscus Gasthuis en Vlietland

Mocht u naar aanleiding van het jaarverslag vragen of opmerkingen hebben, dan kunt u mailen naar: Ada Koenen – de Wit, Ambtelijk Secretaris Cliëntenraad: Telefoon: 010-46 16864 / E-mail: Clientenraad@Franciscus.nl

Misschien ook interessant voor u

Jaarweergave 2022 Cliëntenraad SJG Weert

Jaarverslag 2022 cliëntenraad Sensire

Jaarverslag 2022 cliëntenraad Ikazia ziekenhuis

Vergelijkbare berichten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *