Hulp geboden
Een verkenning van de mogelijkheden en grenzen van (meer) informele hulp.
Lees hier de publicatie van het Sociaal Cultureel Planbureau
Hulp geboden
Een verkenning van de mogelijkheden en grenzen van (meer) informele hulp.
Lees hier de publicatie van het Sociaal Cultureel Planbureau
Marika Biacsics is als medeoprichter van het Netwerk Cliëntenraden in de Zorg (NCZ) al sinds 2007 betrokken bij- en bezig met- het cliënten perspectief in de zorg. Zij is van 2009 t/m 2013 voorzitter van het bestuur geweest, van 2014 t/m 2018 netwerkvoorzitter en sinds 2018 is zij directeur-bestuurder van NCZ. Marika is nauw betrokken geweest bij het tot stand komen van de aanpassingen aan de Wet Medezeggenschap Cliënten Zorginstellingen (Wmcz 2018) en zij staat al 15 jaar (centrale) cliëntenraden in de gehele zorgsector bij met raad en daad. Zij geeft presentaties/workshops aan cliëntenraden en zorginstellingen over de functie, rol, taak, positie, rechten en plichten, de medezeggenschapsregeling, het contact met de achterban, het profileren en het werven van nieuwe leden maar ook over klachten en geschillen, cliëntenrechten en de wettelijke vertegenwoordiging van cliënten. Inspraak en Medezeggenschap daar draait het bij Marika om en haar motto en drijfveer is: "Inspraak moet leiden tot Invloed!"
In een korte podcastserie over de Wmcz 2018 praten Yvonne Nijhuis, Astrid Kiewiet en Marika Biacsics bij over diverse onderdelen van deze wet.
Niet vergoed krijgen van medisch noodzakelijke plastische chirurgie Antwoorden van minister Schippers (VWS) op vragen van de Kamerleden Leijten en Van Gerven (beiden SP) over het niet vergoed krijgen van medisch noodzakelijke plastische chirurgie. Download HIER “Beantwoording Kamervragen over het niet vergoed krijgen van medisch noodzakelijke plastische chirurgie.” Bekijk HIER…
Centrale Cliëntenraad van Cordaan zoekt nieuwe Voorzitter De Centrale Cliëntenraad van Cordaan Amsterdam zoekt vanwege het verstrijken van de zittingstermijn van de huidige voorzitter een nieuwe voorzitter.
Clientenraad Verian_folder Vérian zoekt Secretaris Cliëntenraad Vérian is een toonaangevende organisatie op het gebied van alle vormen van (thuis)zorg in de regio Oost-Veluwe. Daarnaast levert Vérian zorg in delen van Overijssel, Utrecht en Zuid Holland. Jaarlijks wordt aan meer dan 40.000 cliënten een breed pakket producten en diensten geleverd, inclusief…
Sarah Balfoort interviewt Erik Dinkgreve, voorzitter centrale cliëntenraad Kentalis, voor NCZ. Over het functioneren van de cliëntenraad en medezeggenschap.
Bron: Iederin.nl Ieder(in) ontwikkelt praktische handreikingen voor haar lokale leden en andere lokale belangenbehartigers. Handreikingen bestaan uit aandachtspunten en praktische tips waarmee lokale belangenbehartigers met specifieke thema’s aan de slag te gaan. Download hier de handreiking Hoe kom ik in beeld Klik hier voor meer handreikingen van Ieder(in) de