Cliëntenraden en E-health

Cliëntenraad en E-health

E-health is het gebruik van technologie ter ondersteuning of verbetering van de gezondheid en de gezondheidszorg. Patiënten en cliënten zijn dankzij e-health in staat om regie te nemen over hun gezondheid. Cliëntenraden  kunnen gevraagd en ongevraagd adviseren over het beleid en de implementatie van E-health binnen de zorginstelling. Gebeurt dit voldoende? Zijn cliëntenraden op de hoogte van de (on)mogelijkheden van E-health? Wij horen het graag!

Wij zullen via nieuwsberichten verschillende E-health mogelijkheden en projecten onder de aandacht brengen van (Centrale) Cliëntenraden.

Ter oriëntatie kunt u de volgende websites bekijken:

E-health/Vilans

Digitale Zorggids/Patiëntenfederatie NPCF 

E-healt/Zorgvisie (niet onbeperkt beschikbaar, voor sommige berichten is een abonnement vereist)

Filmpjes:

Bekijk hier het filmpje over het inzetten van Domotica door Het Spectrum

Bekijk hier het filmpje over beeldbellen bij De Zorggroep

Platforms:

Bekijk hier de platforms via In Voor Zorg over digitale communicatie met de familie (veelal ook te gebruiken door cliëntenraden voor contact met de achterban)

Download hier het document van Vilans met alle digitale mogelijkheden voor familieparticipatie/contact met de achterban

Download hier het document van  Theo Royers en Yvonne de Jong over digitale communicatie met familie/achterban

Bekijk hier ook de mogelijkheid van NCZ en Amicura voor de digitale mogelijkheid om uw achterban te bevragen. Wij komen deze mogelijkheid graag als pilot in- en uitvoeren in samenwerking met de (Centrale) Cliëntenraad en begeleiden daarbij ook de wijze van verbeteren naar aanleiding van de uitkomsten van de enquête. Belangstelling: mail naar marika@ncz.nl

 

 

Vergelijkbare berichten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *