Cliëntenraad St Jansdal Harderwijk zoekt een voorzitter

08 dec Cliëntenraad St Jansdal Harderwijk zoekt een voorzitter

Ben je een verbinder en wil jij het boegbeeld zijn van onze clientenraad? Wil jij je inzetten als voorzitter van onze clientenraad?

Wat ga je doen?

Het St Jansdal is een regionaal ziekenhuis met vestigingen in Harderwijk en Lelystad en met poliklinieken in Nijkerk, Putten, Zeewolde en Dronten. Er werken zo’n 2300 medewerkers waarvan er 215 medisch specialist en 250 mensen als vrijwilliger werken. Vanuit de huidige strategie van het St Jansdal is het motto: “St Jansdal zorgt samen”.

De Cliëntenraad adviseert de Raad van Bestuur en het Medisch Specialistisch Bedrijf over gemeenschappelijke belangen van patiënten /cliënten. Denk aan onderwerpen als persoonsgerichte zorg, samen beslissen (van professional en patiënt), gastvrijheid, kwaliteit van zorg, digitalisering van de zorg, voorlichting of bezoektijden. De cliëntenraad denkt mee en toetst het ziekenhuisbeleid steeds weer vanuit het perspectief van patiënt en cliënt.

De raad bestaat uit leden die geen directe binding, maar wel affiniteit hebben met het ziekenhuis of zorg in het algemeen. Alle leden wonen in het verzorgingsgebied van het ziekenhuis. De raad komt maandelijks bij elkaar en wordt ondersteund door een Ambtelijk Secretaris. Eens per twee maanden heeft de raad overleg met de Raad van Bestuur en de bestuurder van het Medisch Specialistisch Bedrijf.

De voorzitter is het gezicht van de cliëntenraad. Zij of hij is een echte verbinder; de voorzitter slaat bruggen, brengt mensen en gezichtspunten bij elkaar en haalt het maximale uit een dialoog. De cliëntenraad adviseert gevraagd en ongevraagd; zo wil de raad zijn rol van belangenbehartiger van de cliënt én van sparringpartner  invullen.

Wat bieden wij jou?

  • De mogelijkheid om invloed uit te oefenen op de kwaliteit van de patiëntenzorg;
  • Een fijne samenwerking in een betrokken en gevarieerd samengesteld team,
  • Een functioneel leidinggevende rol aan de ambtelijk secretaris van de cliëntenraad;
  • Een inkijk in het bestuurlijke en praktische reilen en zeilen van een regionaal ziekenhuis;
  • Inzicht in de zorgwereld van nu en straks;
  • Interessante aanknopingspunten voor uw eigen persoonlijke ontwikkeling;
  • Een vaste vrijwilligersvergoeding, naast een reguliere onkostenregeling.

 

Wat vragen wij van jou?

  • Natuurlijk gezag en uitstraling, je bent het boegbeeld van de cliëntenraad;
  • Bestuurlijke en beleidsmatige ervaring;
  • Je bent verbindend en gericht op samenwerking en synergie,
  • Je bent in staat om gevoeligheden te herkennen/erkennen en tegenstellingen constructief te begeleiden,
  • Je bent in staat om, in het kader van medezeggenschap, goede relaties te onderhouden;
  • Je beschikt over coachende vaardigheden en bewaakt de gelijkwaardigheid van de raadsleden;
  • Je bewaakt de kwaliteit van het functioneren van de cliëntenraad en de individuele leden;
  • Je bent in staat tot zelfreflectie, ziet de eigen rol en taak in het grotere geheel;
  • Je stuurt het proces en de agenda, brengt focus zonder de inhoud te domineren;
  • Je hebt affiniteit met- en enige kennis van- de zorgsector;
  • Je herkent en erkent ervaringen van cliënten die je van daaruit richt op kwaliteitsverbetering in het grotere geheel;
  • Je bent gemiddeld 6 uur per week beschikbaar en communicatief en digitaal vaardig.

 

Ben je enthousiast? 

Mail dan een motivatiebrief met CV naar Tjerk Rintjema, Ambtelijk Secretaris Clientenraad, via Clientenraad@stjansdal.nl. We ontvangen je sollicitatie graag uiterlijk 31 december 2021.

Het aanvragen van een VOG (verklaring omtrent gedrag) is onderdeel van de sollicitatieprocedure. Bij aanname verzorgen wij de aanvraag digitaal. De kosten hiervoor worden vergoed. Het navragen van recente referenties kan deel uitmaken van de procedure.

 

 

Geen reactie's

Geef een reactie

NCZ