Een brief aan bewoners/familie

De Centrale Cliëntenraad van BrabantZorg heeft een brief gestuurd aan alle lokale cliëntenraden om hun te informeren, te adviseren en te stimuleren. Zij adviseren de lokale raden om een brief te sturen aan bewoners/familie en verwanten van cliënten, als steun in de rug tijdens de coronacrisis. Daarbij hebben zij ook een voorbeeldbrief gestuurd die de lokale raden aan hun achterban kunnen (laten) sturen om zo hun achterban op de hoogte te brengen et houden.

Een compliment aan medewerkers en vrijwilligers

Ook adviseren zij de lokale cliëntenraden om medewerkers en vrijwilligers te complimenteren. De voorzitter van de Centrale Cliëntenraad heeft hiervoor een filmpje opgenomen en op het Intranet geplaatst.

Tips om initiatief te nemen als lokale cliëntenraad

De Centrale Cliëntenraad geeft zes tips aan de lokale raden over wat zij allemaal kunnen doen om toch geïnformeerd te blijven, de achterban te blijven informeren en om initiatieven te nemen.
De zes tips zijn in het kort:

  1. Bericht naar bewoners of familie/verwanten sturen.
  2. Blijk van waardering sturen aan medewerkers/vrijwilligers en management.
  3. Goed geïnformeerd zijn over de ontwikkelingen in de locatie.
  4. Contact tussen tussen bewoners en familie/verwanten ondersteunen door;
  5. Communicatiemiddelen te onderzoeken en delen;
  6. Een luisterend oor te bieden.

 

Tot slot deelt de Centrale Cliëntenraad voorbeelden van initiatieven van andere raden.

Lees de uitgebreide tips en voorbeelden in de brief:

Brief van de CCR aan lokale CR-en met informatie, advies en tips.

Voorbeeldbrief voor lokale cliëntenraden om te sturen naar bewoners/verwanten. 

Vergelijkbare berichten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *