Analyse online onderzoek taken en uren ASC

14 jul Analyse online onderzoek taken en uren ASC

Analyse online onderzoek taken en uren ASC

Onderzoek naar taken en uren Ambtelijk Secretaris Cliëntenraad(Centrale) Cliëntenraden hebben recht op professionele, onafhankelijke ondersteuning bij hun werkzaamheden, conform de Wmcz2018.
Deze ondersteuning biedt de Ambtelijk Secretaris Cliëntenraad (ASC), oftewel Cliëntenraad Ondersteuner of Cliëntenraad Coach.

De ASC is in dienst van de organisatie of wordt op freelance/zzp basis ingehuurd. Hij/zij werkt voor de cliëntenraad en neemt opdrachten aan van de voorzitter.
Om te komen tot een richtlijn met betrekking tot passende taken en uren voor de ASC heeft NCZ een anonieme online enquête en dialoog gehouden.

De enquête was onderverdeeld in verschillende thema’s: organisatie, cliëntenraad, functie en faciliteiten en bevatte 19 vragen. In een 2e ronde konden de deelnemers elkaars bijdragen bekijken en waarderen en eventueel hun eigen bijdrage daarop aanpassen.

Er zijn 325 professionals uitgenodigd. Hiervan hebben 80 mensen de vragen beantwoord. Waarvan 38 ook de tweede ronde (dialoog) hebben ingevuld.

Analyse online onderzoek taken en uren ASC

Zie ook:

29 september 2021 Opleiding Ambtelijk Secretaris Cliëntenraad®

1Reactie
  • Ineke Masselink
    Geplaatst op 18:02h, 14 juli Beantwoorden

    Wat fijn dat de NCZ zo’n helder coverzicht geeft hoe deze nieuwe functie van Ambtelijk Secretaris van een Cliëntenraad ASC, praktisch wordt ingevuld. Er zijn duidelijk nog wat verbeterpunten te behalen de komende jaren

Geef een reactie

NCZ