Cursus profileren van de cliëntenraad en werven van nieuwe leden

Cursus profileren van de cliëntenraad en werven van nieuwe leden

 500,00

Tijdens deze cursus zult u een duidelijk beeld van het profiel van de clientenraad als geheel en van clientenraadsleden afzonderlijk verkrijgen. Maar ook een duidelijk beeld van de mogelijkheden om de clientenraad te profileren en om nieuwe leden te werven.

Profileren van de Cliëntenraad en Werven van nieuwe leden

Door veranderingen in de Verpleging, Verzorging en Thuiszorg zoals het scheiden van wonen en zorg, de extramuralisering en vooral het toelatingsbeleid voor de langdurige intensieve zorg, wordt het steeds lastiger om leden voor de Cliëntenraad te werven
Inhoud

Het aanbod van kandidaten wordt binnen de Verpleegzorg klein en het opzetten en werven van leden voor een cliëntenraad voor Thuiszorg is voor veel organisaties nieuw en onbekend. Voor cliëntenraden van ziekenhuizen is werven van kandidaten van buitenaf niet nieuw, maar hoe kun je het werven het beste aanpakken? Algemene oproepen, bijvoorbeeld in een nieuwsbrief, krijgen doorgaans niet veel respons.

In de workshop komen de volgende vragen aan bod:

  • Hoe profileer je je als cliëntenraad?
  • Welk profiel past in een vacature voor nieuwe leden?
  • Welke mogelijkheden zijn er om nieuwe leden te werven?
  • Welke partners zijn er nog meer om te benaderen?
  • Welke ervaringen hebben andere cliëntenraden bij het werven van nieuwe leden?
  • Welke activiteiten leveren belangstelling voor het lidmaatschap van de cliëntenraad op?

Doel:

Een duidelijk beeld van het profiel van de clientenraad als geheel en van clientenraadsleden

afzonderlijk. Een duidelijk beeld van de mogelijkheden om de clientenraad te profileren en om nieuwe leden te werven.

Resultaat:

Aan het eind van de workshop heeft u een stappenplan en een checklist voor het profileren van de clientenraad en het werven van nieuwe leden

Duur

één dagdeel

Voor wie

(Beginnende) leden van (centrale) cliëntenraden, patiënten advies raden of andere vormen van cliënten medezeggenschap/inspraak/participatie. Ambtelijk secretaris/CR ondersteuner, manager/bestuurder.

Uw Trainer

Hans van Dinteren, Alice Makkinga of Wim Eggens

PDF
Bijzonderheden

Extra informatie: NCZ kan (tijdelijk) praktijkondersteuning bieden bij het uitvoeren van het plan ‘profileren van de clientenraad en het werven van nieuwe leden.’

Misschien interessant voor u:

Voor nieuwe leden hebben wij een e-learning cursus en bekijk en een filmpje ‘wat is een cliëntenraad?’

Prijs
  • € 500,- per dagdeel bij lidmaatschapspakket BASIS en voor niet-leden
  • € 450,- per dagdeel bij lidmaatschapspakket PLUS
  • € 400,- per dagdeel bij lidmaatschapspakket MAXI

BTW wordt niet berekend vanwege CRKBO registratie.

Reiskosten trainer op nacalculatie o.b.v. € 0,20 per kilometer of openbaar vervoer eerste klas reizen.

één dagdeel

€ 500,-

Cursusdata

Nader te bepalen

Andere data?

Locaties

op de eigen locatie.

Andere locatie?

Meer weten over onze organisatie? Neem contact op 06-51222505 of gebruik het contactformulier.