Nieuws

NCZ Online dialoogtool kwaliteitskader verpleeghuiszorg

10 sep ONLINE DIALOOG KWALITEITSKADER VERPLEEGHUISZORG

NCZ en Synmind introduceren een online dialoogtool voor cliëntenraden met betrekking tot het  Kwaliteitskader Verpleeghuiszorg In bijlage 1 van het Kwaliteitskader is in ‘handreikingen’ samengevat wat de verwachtingen zijn voor 1) persoonsgerichte zorg en ondersteuning en 2) wonen en welzijn. De handreikingen zijn praktisch en helder geformuleerd...

Lees meer
NIAZ Jaarprijs 2017

06 sep NIAZ Jaarprijs 2017

Welke zorginstelling heeft het beste initiatief? Maar liefst 60 zorginstellingen laten zien hoe zij continu werken aan steeds betere zorg. Met in de praktijk bewezen verbeteringen dingen zij mee naar de NIAZ Jaarprijs 2017. Vanaf 1 september kan er worden gestemd op alle voorbeelden via niaz.jaarprijs.nl....

Lees meer
Rapport Cliëntenraadsels: onderzoek naar medezeggenschap

08 aug Rapport Cliëntenraadsels: onderzoek naar medezeggenschap

'Cliëntenraadsels' is het verslag van een onderzoek uitgevoerd door leden van de cliëntenraad van GGZ inGeest naar de essentie van cliëntmedezeggenschap. Verschillende beelden over cliëntmedezeggenschap worden in dit verslag beschreven en eveneens ook verwachtingen en toekomstbeelden over medezeggenschap en het functioneren van cliëntenraden. Voor het rapport zijn...

Lees meer
Het ‘catastrofale’ nieuwe Wmcz-voorstel

22 jul kennisniveau cliëntenraden zorgelijk

Netwerkvoorzitter van NCZ, Marika Biacsics, heeft in de loop der jaren een antenne ontwikkeld voor het signaleren van knelpunten tussen verschillende partijen. Daarbij valt op dat er grote onderlinge verschillen te zien zijn in kennisniveau hetgeen misvattingen en onachtzaamheid in de hand kan werken. Biacsics benadrukt dat...

Lees meer
Complexe problemen blijven onopgelost

22 jul Complexe problemen blijven onopgelost

Samenwerkende belangenorganisaties hebben voor de vijfde keer een signaalrapport uitgebracht. Grondlegging voor dit rapport zijn de ruim 30 duizend meldingen die bij de organisaties binnenkwamen. Mensen met een complexe en of langdurige zorgvraag moeten enorm veel moeite doen om passende zorg te ontvangen. In de praktijk...

Lees meer
Meer weten over onze organisatie? Neem contact op 06-51222505 of gebruik het contactformulier.