Ga Naar:

Cursussen

NCZ Cursussen

Cursussen

Cursussen op maat bij u op locatie of op open inschrijving op een locatie in Nederland

NCZ biedt een gevarieerd aanbod aan cursussen. De lijst met onderwerpen is lang en er komen jaarlijks nieuwe onderwerpen bij.

Wij bieden standaard cursussen en maatwerk cursussen.

Bekijk onderstaand ons uitgebreide assortiment.

Staat de cursus die u zoekt er niet tussen? Natuurlijk kunnen wij ook nieuwe cursussen ontwikkelen.

Cursus Beleidswijzigingen en bouwplannen in de langdurige zorg

In deze cursus wordt uitgebreid ingegaan op vragen en er wordt aandacht besteed aan zaken als techniek, financiën en de positie van de verschillende stakeholders als banken, verzekeraars en bewoners.

Cursus Cliëntenraad bij zelfsturend team

Nadat we met elkaar het theoretisch concept van zelfsturing hebben doorgenomen, gaan we per fase van invoering daarvan uw ervaringen uit de praktijk met elkaar bespreken. In de workshop is vooral tijd voor uitwisseling van…

Cursus Cliëntenraad en Calamiteit

Vakkundig optreden en communiceren met cliënten en verwanten en met de interne geledingen, en te woord staan van de pers, onder de druk van een calamiteit of crisis.

Cursus Cliëntenraad en Zorginkoop

Tijdens deze cursus krijgt u inzicht in hoe u aan goede zorginkoop kunt bijdragen.

Cursus In- en externe communicatie

Verkennen van de mogelijkheden om zowel de interne communicatie als de communicatie met de omgeving van de cliëntenraad te verbeteren.

Cursus Instellingsbesluit Huishoudelijk Reglement Samenwerkingsovereenkomst

In deze cursus bekijken we samen de wensen voor de (huidige) samenwerkingsovereenkomst en bepalen we de door de Cliëntenraad gewenste onderwerpen. We motiveren dit en checken op haalbaarheid. We bespreken hoe we de procedure gaan uitvoeren.

Cursus Jaarplan Cliëntenraad van A tot Z

De cliëntenraad is het aan een ieder verplicht enerzijds verantwoording af te leggen in een jaarverslag en anderzijds duidelijk aan te geven wat de doelstellingen voor het nieuwe jaar zijn. Deze doelstellingen schrijven we in ons…

Cursus omgaan met emotionele aspecten van spreken en onderhandelen

Tijdens deze cursus zult u leren het kunnen herkennen, erkennen, benoemen en sturen van emoties tijdens besprekingen en of onderhandelingen.

Cursus omgaan met lastige gesprekspartners

Tijdens deze cursus leert u herkennen van een potentieel conflict en handvatten hebben om daar op een goede manier mee om te kunnen gaan.

Cursus profileren van de cliëntenraad en werven van nieuwe leden

Tijdens deze cursus zult u een duidelijk beeld van het profiel van de clientenraad als geheel en van clientenraadsleden afzonderlijk verkrijgen. Maar ook een duidelijk beeld van de mogelijkheden om de clientenraad te profileren en om…

Cursus uit de startblokken met de nieuwe cliëntenraad

Tijdens deze cursus worden de contouren van de visie, missie en strategie van de cliëntenraad bepaald. Ook zal er tijd zijn om elkaars kwaliteiten beter te leren kennen.  

Cursus verbeteren functioneren Cliëntenraad

Het verbeteren van het functioneren van de (C)CR heeft een interne en een externe kant. In de workshop bekijken we beide kanten van het werk van de raad.

Cursus Ziekenhuis en Bouwplannen

In deze cursus wordt uitgebreid ingegaan op vragen en er wordt aandacht besteed aan zaken als bouw, techniek, financiën en de positie van de verschillende stakeholders als banken, verzekeraars en bewoners.

Meer weten over onze organisatie? Neem contact op 06-51222505 of gebruik het contactformulier.